Changemakers Academy - ohlédnutí za mezinárodním seminářem

Changemakers Academy - ohlédnutí za mezinárodním seminářem
Datum:

Veronika a Vojta byli sice před rokem touto dobou ještě na svém výměnném pobytu v USA a Švýcarsku, hned po svém návratu do ČR se ale aktivně zapojili do činností YFU, takže mohli být nominování na účast na semináři s názvem Changemakers Academy, který se konal v Mollině ve Španělsku. Vybráni byli oba, a tak se mohou podělit o své zážitky ze semináře.

Každý člověk v sobě má střípky jiných kultur a hodnot

Co je to nejlepší na jakémkoliv YFU semináři? Skvělá společnost nebo poučný obsah? Ve Španělsku na akci od EEE-YFU, Changemakers Academy, se nám už tradičně podařilo skloubit obojí. Jednalo se o týdenní seminář pro lidi z celého světa se třemi hlavními tématy. První téma bylo Global citizenship education, tedy výuka o celosvětovém občanství. To jsme absolvovali všichni společně a pojednávalo o tom, co to vlastně znamená být občanem světa. Dozvěděli jsme se, že kultura se stává velice dynamickou a rozmanitou. Rozhodně neplatí, že je omezena hranicemi. Naopak, naše společnost se stává více a více propojenou. Každý člověk v sobě má střípky jiných kultur a hodnot. Nyní ještě více, než kdy dříve a to je potřeba podpořit. Na zbylá dvě témata jsme se rozdělili do dvou velkých skupin podle toho, co jsme si vybrali.

Campaign nebo Educational track?

Na výběr bylo mezi Campaign track (Přípravou kampaně) a Educational track (vzdělávání v ohledu přípravy YFU akcí a vedení skupiny). To první si vybrala Verča, zatímco Vojta šel na výuku.

V “Educational track” jsme se tři dny zabývali tím, jak vést skupinu lidí, jak správně prezentovat, jak se správně řešit problémy a další užitečné dovednosti.

V kampani jsme zase za použití mnoha brainstormingů, začali tou nejzákladnější otázkou: “Co to ta kampaň vlastně je?” a postupně jsme zaplouvali do více neznámých vod, zatímco nám byly představeny nejrůznější mediální kampaně. Všechny tyto kampaně měly jedno společné - byly úspěšné. Čím to bylo? Jak začít úspěšné hnutí?

Už v prvním workshopu naše “Campaign track” skupina začala načrtávat vlastní návrhy. Jakou máme vizi? Které publikum chceme upoutat a hlavně na jaký světový problém chceme poukázat?

Co bude následovat

S každým dnem jsme se snažili naše nápady poskládat do co nejvíce úhledného a uceleného plánu pro letošní Global Citizenship campaign. Ta se odehraje na podzim 2017 v nejméně 10 státech, organizována je námi dobrovolníky společně s finanční podporou Rady Evropy.

Celkově to byl vážně naplňující YFU týden, který nám všem dal spoustu motivace, nápadů znalostí a mezinárodních kontaktů.